Призначення масляних фільтрів у вантажівках, спеціальної та сільськогосподарської техніки
Використання масляних фільтрів у вантажівках та іншої важкої техніки
Повнопотоковий
Масло, яке всмоктується насосом, попередньо пропускається через масляний фільтр та лише після цього подається в мастильні зони. Оскільки фільтр входить до складу рухової системи, тиск масла обмежено клапаном надлишкового тиску - однієї зі складових масляного насоса. Як правило, клапан працює на обмеження тиску в межах від 3 до 5 кг/см². Якщо тиск масла стає вище зазначених меж, прокладки та сальники можуть або зруйнуватися, або бути видавленими.
Нерідко трапляється так, що тиск досягає дуже великих величин, але клапан не відкривається, як наслідок, прокладка розривається або деформується сам корпус фільтра. Справжньою причиною проблеми в даному випадку є саме клапан надлишкового тиску, а зовсім не масляний фільтр. Ускладнює діагностику те, що при охолодженні клапан начебто починає працювати справно.
Щоб не допустити перепадів тиску, між чистим і брудним маслом встановлюється спеціальний перепускний клапан, який відкривається при перепаді тиску від 1 до 2 кг / см². Стікання масла перешкоджає антідренажний клапан, і в деяких випадках ставиться антісіфонний патрубок, який не дозволяє маслу переливатися.
Частковопотоковий
Усмоктуване з картера масло передається виключно в мастильні місця. Таким чином, частковопоточний масляний фільтр розміщується в лінії, яка йде паралельно основній масляній лінії, і служить для визначення співвідношення між цими лініями. Незважаючи на те, що велика частина масла надходить в систему без фільтрації, частковопоточні різновиди масляних фільтрів вельми ефективні. Окремо виділяються їх переваги в порівнянні з повітряними фільтрами - на відміну від них, масляні «багатопрохідні», тому частинки бруду просто не можуть в них затриматися. Однак через це частковопоточним фільтрам потрібно більше часу на очищення.
Комбіновані
Якщо говорити про ринок вантажної і спеціальної дизельної техніки, то найчастіше тут можна зустріти комбіновані варіанти з повнопотокових та частковопотокових фільтрів. При цьому через повнопотоковий проходить близько 90% всього масла, а 10% відводиться на обробку частковопотоковою моделлю. Як результат - масло зберігає свої характеристики та допомагає збільшити моторесурс техніки.